Organitzacions

Missió

Avançar vers una visió humanista i sistèmica de les organitzacions empresarials, administracions públiques i del tercer sector, per tal que aportin un valor veritable a la societat a través dels seus productes, serveis i activitats centrats en les persones i orientats al bé comú. És a dir, que siguin innovadores, sostenibles econòmicament, socialment i ambientalment, i amb un lideratge responsable que els permeti integrar les dimensions ètica i emocional, i fer-ho en clau de gènere, i promoure el desenvolupament professional i humà dels seus col·laboradors i col·laboradores.

Aspiracions

Empresa

  • Unes organitzacions empresarials amb valors (igualtat d’oportunitats, confiança, cooperació, participació, en clau de gènere, eficiència, transparència, voluntat de servei i de bé comú) que juguen un rol de lideratge en el procés de transició cap al nou paradigma.
  • Unes organitzacions empresarials que aprofiten la gran oportunitat d’aquesta crisi per impulsar un model organitzatiu amb menys contradiccions, més responsable, més sostenible i més humà.
  • Unes organitzacions empresarials que, a més del benefici empresarial, tenen clar que el cor de l’organització ha de ser la persona, i que hi actuen en conseqüència.
  • Unes organitzacions empresarials sostenibles, que creen valor social, econòmic i ambiental a través dels seus productes i serveis, centrats en les persones i orientats al bé comú.
  • Unes organitzacions empresarials saludables i respectuoses amb l’entorn que fomenten la dignitat de les persones i vetllen pel seu ple desenvolupament professional i humà.
  • Unes organitzacions empresarials que creen un entorn social conscient i responsable, favorable a la nova cultura empresarial, per tal configurar un mercat que demana productes i serveis amb valors.

Administracions públiques

    • Unes administracions públiques que posen la persona en el centre de tota consideració i sintonitzen amb els valors i les tendències tangibles i intangibles de caràcter constructiu de la societat i les incorporen a la seva acció de servei.
    • Unes administracions públiques que acullen les aspiracions de benestar integral de la societat, s’orienten al bé comú, creen valor social i hi contribueixen de manera creativa i constructiva.
    • Unes administracions públiques que desenvolupen la seva responsabilitat social, prioritzen l’honestedat i la transparència i donen resposta als reptes ètics i de sostenibilitat.
    • Unes administracions públiques que incrementen la sensibilitat davant de la vulnerabilitat, que treballen intensament per evitar la discriminació i l’exclusió social, que s’esforcen per assolir la igualtat d’oportunitats, l’equitat de gènere i l’assoliment d’altres canvis socials significatius.
    • Unes administracions públiques que incorporen una visió sistèmica, que han transformat a fons el seu model organitzatiu per reduir-ne els aspectes normatius i burocràtics i augmentar-ne els d’innovació, flexibilitat, eficiència i excel·lència.
    • Unes organitzacions que estimulen el potencial inherent, l’equitat de gènere, l’emprenedoria, el talent i la creativitat dels seus col·laboradors, que promouen el lideratge conscient i la cooperació, que incentiven la millora professional i el desenvolupament personal i les competències emocionals i vetllen pel benestar personal en la feina.
    • Unes administracions públiques interconnectades, que col·laboren lleialment i es reforcen efectivament en totes les dimensions territorials i sectorials, que eviten enfrontaments i duplicitats, administren bé els recursos i desenvolupen sinergies positives entre elles.
    • Unes administracions públiques que fomenten el diàleg intersectorial amb l’empresa i el tercer sector, i que hi aconsegueixen una col·laboració fluida, confiada i generosa que fa possible una bona governança.
    • Unes administracions públiques que atreuen talent i en què els serveis que ofereixin i les persones que en formen part són reconeguts i valorats per tota la societat com una aportació al desenvolupament democràtic del país.

Tercer sector

      • Un tercer sector atractiu i que canalitza la força associativa, que centra la seva activitat en la missió, els principis ètics i els valors.
      • Un tercer sector al servei de les persones, responsable amb l’entorn, les noves generacions, i compromès en la construcció d’un futur millor.
      • Un tercer sector coherent i exemplar que fa autocrítica i s’exigeix més proximitat i l’assoliment de resultats.
      • Un tercer sector amb una sòlida base social integrada en la missió, que coopera en xarxa, supera personalismes, és referent de participació democtràtica i disposa de llibertat per prendre decisions.
      • Un tercer sector generador de consciència i de responsabilitat social, amb capacitat d’incidència política, que promou una governança basada en la coresponsabilitat i la vocació de servei.
      • Un tercer sector amb equilibri col·laboratiu de voluntariat i professionals.
      • Un tercer sector que genera oportunitats per a tothom i transforma les realitats seguint les aspiracions del conjunt de la societat.
      • Un tercer sector que fomenta models organitzatius que posen la persona en el centre de tota consideració, competent en la gestió i que exerceix un lideratge de qualitat.
      • Un tercer sector que esdevé escola de ciutadania, que fomenta el canvi en les persones per assolir una autèntica transformació global.
      • Un tercer sector que supera plantejaments endògens i facilita el diàleg cooperatiu entre el sector públic i el sector privat, que comparteix coneixement, recursos i projectes, i que en millora l’impacte i guanya legitimitat.

Línies estratègiques

Empresa

      1. Model: promoure organitzacions empresarials amb sentit, amb una missió orientada a crear valor social i econòmic de manera compatible amb el bé comú, i amb unes activitats, productes i serveis, que hi siguin plenament coherents.
      2. Gestió: promoure organitzacions empresarials saludables que respectin la dignitat de les persones i fomentin el seu desenvolupament professional i humà, que siguin respectuoses amb l’entorn i que retornin a la societat una part del valor que n’obtenen.
      3. Entorn: promoure més consciència i responsabilitat social per part de les forces de la demanda.

Administracions públiques

      1. Model: promoure Administracions Públiques amb sentit, és a dir, amb una missió de servei, orientades al bé comú i a crear valor social, amb models organitzatius, normatius i procediments que hi siguin plenament coherents.
      2. Gestió: promoure Administracions Públiques que respectin la dignitat de les persones, fomentin el seu desenvolupament professional i humà i siguin eficients en l’ús de tots els recursos que administren.
      3. Entorn: promoure més consciència i responsabilitat per fomentar la col·laboració lleial entre les institucions, les administracions públiques i la ciutadania.

Tercer sector

    1. Model: consolidar i promoure organitzacions amb sentit, orientades a l’assoliment de la seva missió i a la creació de valor orientat al bé comú.
    2. Gestió: promoure organitzacions del tercer sector que s’impliquen, cooperen i creixen, personalment i col·lectivament, que assoleixen amb eficiència els objectius que es plantegen sobre la base dels valors que comparteixen, amb capacitat d’adaptació i sense perdre la seva essència.
    3. Entorn: avançar en connectivitat, permeabilitat, cooperació i pràctica democràtica, contribuint a generar consciència i responsabilitat social, amb exemplaritat i transparència.